Írásaim

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában VII.

A lelki és szellemi önvédelemmel foglalkozó cikksorozatom eme soron következő fejezetében egy egyszerű, ámde kétségkívül hasznos módszert szeretnék megosztani olvasóimmal, amely által lehetőségük nyílhat a mindennapok során elszenvedett konfliktushelyzeteket több szempontból és szélesebb perspektívából szemlélni. Mindennapjaink során – különösen is igaz mindez a munkahelyünkre – számtalan kisebb-nagyon összezördülést, torzsalkodást, hatalmi játszmát és olykor valódi identitásháborút

Tovább olvasom

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában VI.

A cikk a munka világának kihívásaival és az emberi élet más aspektusaival foglalkozik. Kiemeli, hogy sok ember számára a munka csupán szükséges rossz, ami gyakran vezet kiégéshez és motivációhiányhoz. Az önismeret, a pályaválasztás gondos mérlegelése és a méltányos munkakörülmények kialakítása fontos lépések a lelki önvédelemben a munkahelyi kihívásokkal szemben.

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában V.

Beszéljünk most a talán leginkább figyelmet igénylő területről, jelesül az egyetemi évekről, itt viszont kétségkívül szükséges megváltoztatnunk a megszólítás fókuszát. Korábban úgy vetettük fel a kérdést, hogy mit tehetünk szülőként gyermekünk tanulmányi előmeneteléért, most viszont úgy érdemes kérdezünk, hogy mit tehet meg immáron felnőtté válva önmagáért az egyetemi világban. Sorozatunk második cikkében írtunk az egyetemi

Tovább olvasom

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában IV.

Bizonyos szempontból érdemes lett volna együtt tárgyalni az általános, valamint a középiskolai éveket, azonban mégis tetten érhetőek olyan különbözőségek, amelyek miatt ez utóbbinak különálló fejezetet szentelünk. Korábban taglaltuk, hogy a középiskolai tanulmányok által jelentett legnagyobb kihívás szortírozni lényeges és lényegtelen között, ugyanis az itt közvetített tananyag hazánkban mondhatni teljesen inadekvát módon került összeállításra. A középiskolában

Tovább olvasom

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában III.

Az előző részben arról beszéltünk, hogy miként lehetséges csökkentenünk az óvodáskorú gyermekünket érő stresszhatást a mindennapok során, most pedig rátérünk arra, hogy milyen szempontokat érdemes és fontos figyelembe venni az általános iskolában töltött évek alatt. Már említettük, hogy a jelenlegi magyar közoktatási törvények egyáltalán nem teszik lehetővé a gyermekbarát oktatási módszerek térnyerését, így szülőként voltaképpen

Tovább olvasom

Lelki önvédelem korszakunk forgatagában II.

Az előző fejezetben általánosságban beszéltünk a gyermekeket érintő legfontosabb stresszfaktorokról, így most részletesebben is folytathatjuk gondolkodásunkat ezen a vonalon. A következő problematikus pont a tananyag kapcsán annak nemcsak horribilis mennyisége, hanem rendkívül gyenge minősége. Alapvető szabály kellene legyen (és ezt oldotta meg, legalább valamilyen szinten a Waldorf), hogy ne kelljen olyasmit tanulni (gyakorlatilag semmi olyasmit),

Tovább olvasom